Udfordringer med det interne kommunikationsflow og trivslen?

Inden for virksomhedskommunikation siger man ofte, at intern kommunikation er lig med ekstern kommunikation. Udtrykket skal forstås således, at det, der foregår internt i en virksomhed også vil blive synligt udadtil. Oplever man derfor interne udfordringer med alt fra kommunikationsflowet, informationsniveauet, atmosfæren og organisationskulturen, så vil det ret sikkert også komme til udtryk over for kunderne, gæsterne, klienterne osv. Og dét kan skade dit brand.

Du behøver blot at tænke på en dårlig oplevelse med en kunderservicemedarbejder, du selv har haft i røret, da du havde brug for hjælp – så ved du ret sikkert, hvad jeg mener. Er der ikke styr på virksomhedens identitet, information, kommunikation og kultur indadtil, så vil det ret sikkert skade dig udadtil.

For et dårligt image koster kunder og dermed indtjening.

5 spørgsmål til dig

Bliver ledelsen kritiseret for ikke at informere tilstrækkeligt ‘nedad’ i hierarkiet i hverdagen?

Savner I et klart overblik over, hvilke indsatsområder I kan arbejde med for at forbedre det interne kommunikationsflow?

Ønsker I indsigt i jeres organisationskultur og eventuelle subkulturer – fx for at kunne arbejde konstruktivt med atmosfæren og omgangstonen i firmaet?

Oplever I, at der generelt er lidt snak og utilfredshed ‘i krogene’?

Savner I en følelse af, at alle kolleger står sammen som et team og trækker i samme retning?

Kan du svare ‘ja’ til et eller flere af spørgsmålene?
Så er du og din virksomhed givetvis klar til at få ekstern hjælp til et projekt, der kan hjælpe jer med at forbedre jeres kommunikationsflow og styrke jeres organisationskultur.

Jeg har over 20 års erfaring med virksomhedskommunikation. Både som udøvende kommunikatør og som ekstern lektor på Aarhus Universitet, hvor jeg i over 7 år har undervist i bl.a. Intern Kommunikation og Organisationskultur.

Jeg skræddersyr forløbet til jeres virksomhed – her kan du se et eksempel på projektelementer og pris:

Indledende interview om udfordringer og ønsker (2 timer)

Interviews med 3-5 nøglemedarbejdere (via Teams, i alt 3 timer)

Observationseftermiddag hos jer (3 timer)

Rapport over findings + forslag til handlingsplan

N

Gennemgang/ afrapportering vedr. findings + handlingsplan (2 timer)

13.500 kr. + moms

Jeres udbytte af projektet:

Overblik: med et skræddersyet forløb får I først og fremmest overblik over, hvilke udfordringer der er I jeres virksomhed I relation til det interne kommunikationsflow, informationsniveauet og organisationskulturen.

Konkret handlingsplan: Derudover får I en konkret handlingsplan til, hvor I kan sætte ind for at optimere jeres interne kommunikation + organisationskultur.

w

Sammensætning af kommunikationskanaler: I får overblik over, hvilken sammensætning af interne kommunikationskanaler, der kan forbedre informationsflowet.

Styrkelse af organisationskultur: I får implementeringsredskaber, der kan hjælpe jer med at styrke jeres organisationskultur.

Gladere og mere tilfredse medarbejdere: Føler medarbejderne sig glade og tilfredse, når de er på arbejde. Føler de sig set, hørt og forstået. Føler de sig som en del af et team, der ved, hvilken retning de skal. Er de stolte af deres arbejdsplads. Så vil du ret sikkert opleve, at kunderne også kan mærke det! Og det betyder både en dejlig arbejdsplads – og øget indtjening.

Skal vi gøre noget ved det?

Med afsæt i mine 20 års erfaring med branding, kommunikation og markedsføring, heraf ca. 7 år som ekstern lektor på Aarhus Universitet, hvor jeg underviste i Intern Kommunikation og Organisationskultur, får du god og kompetent rådgivning til at optimere jeres kommunikationsflow og kultur indadtil, så I både sikrer glade og tilfredse medarbejdere – og kunder der oplever jer som et brand og nogle mennesker, de gerne vil handle med.

Fik du også læst