Om l44

“Mit ‘ikigai’, my reason for being, er at sætte mit præg på verden ved at gøre den smukkere, mere nærværende og at formidle den fint og ubesværet i ord, grafik, farver, teksturer, billeder og rum. Min force er skabelsen og vedligeholdelsen af kongruente brands – gennem strategisk kommunikation og visuelle universer.”

Marie Louise Pedersen

Kommunikation, markedsføring og branding for små og mellemstore virksomheder

Lounge44 hjælper små og mellemstore virksomheder med alle typer opgaver inden for kommunikation, PR, markedsføring og branding. Fx kommunikationsstrategi og -planlægning, content til websites, sociale medier, interne og eksterne nyhedsbreve, e-magasiner, grafisk arbejde i form af annoncer, foldere og visitkort samt pressemeddelelser og salgsbreve, koordinering af influencer marketing, visuelt løft af virksomhedens fysiske faciliteter m.v.

Jeg har 20 års praktisk erfaring med faget, heraf har jeg været selvstændig siden 2009 – og løst opgaver inden for brancher som bl.a. luftfart, rejser, transport, sejlsport, bolig og livsstil samt håndværkere.

Hos mig får du:

Stærkt, strategisk, kongruent og lækkert materiale, der underbygger og/eller forstærker dit brand og sikrer, at du brænder igennem direkte til dine kunder.

Et gennemarbejdet brand-univers i ord og visuelt udtryk.

Elegant formidlede budskaber i modtagerorienterede tekster og content.

Stilsikkert arbejde i æstetisk henseende.

Ordentlighed, kvalitet og dybde.

God energi og fremdrift.

Venlighed, hjælpsomhed og imødekommenhed. Du skal føle dig set, hørt og forstået.

Udfordring på en inspirerende, sund og konstruktiv måde.

Hvordan det hele startede – og hvordan Lounge44 tog form undervejs

Det skrevne ord og de lækre tekster

Det skrevne ord har fascineret mig, siden jeg var barn. Altid har jeg skrevet historier, dagbog og arbejdet med skriveprojekter ved siden af mit øvrige virke – uanset om det var at gå i skole, på universitetet eller på arbejde.

På et tidspunkt blev det naturligt at gøre det til omdrejningspunktet i mit professionelle liv; først i mit job som skribent og siden redaktør på en kommerciel, odenseansk byportal, siden som kommunikations- og marketingchef i en luftfartsvirksomhed – og fra 2009 i min egen kommunikationsvirksomhed. Ordet, teksterne, formuleringerne, fortællingerne, portrætterne, reportagerne, pressemeddelelserne, webteksterne, SoMe-contenten og alt det andet, som i dag er det ene ’ben’ af mit professionelle virke.

Det skrevne ord og de lækre tekster

Det skrevne ord har fascineret mig, siden jeg var barn. Altid har jeg skrevet historier, dagbog og arbejdet med skriveprojekter ved siden af mit øvrige virke – uanset om det var at gå i skole, på universitetet eller på arbejde.

På et tidspunkt blev det naturligt at gøre det til omdrejningspunktet i mit professionelle liv; først i mit job som skribent og siden redaktør på en kommerciel, odenseansk byportal, siden som kommunikations- og marketingchef i en luftfartsvirksomhed – og fra 2009 i min egen kommunikationsvirksomhed. Ordet, teksterne, formuleringerne, fortællingerne, portrætterne, reportagerne, pressemeddelelserne, webteksterne, SoMe-contenten og alt det andet, som i dag er det ene ’ben’ af mit professionelle virke.

Æstetikken og det visuelle univers

Det andet ’ben’ er det visuelle. I hele mit liv har jeg tegnet, klippet billeder ud af magasiner, være flittig gæst på kunst- og designmuseer over hele verden, indrettet dukkehuse og virkelige huse 1:1 og generelt interesseret mig for ’det æstetiske’.

Gennem årene har jeg sideløbende tillært mig grafiske kompetencer, så jeg nu igennem mange år har kunnet udarbejde alt fra designmanualer og visuelle identiteter til grafiske trykfiler af stort set enhver art for mine kunder. Som nyeste skud på stammen tilbyder jeg også visuelt løft af virksomheders fysiske faciliteter samt private boliger.

Mit ikigai – my reason for being

Og tingene hænger sammen. Arbejder man med branding, er det svært at skille ord og udtryk. Gennem de sidste 20 år har jeg således gjort det til mit speciale at levere løsninger for mine kunder, hvor netop dét er essensen: At skabe og videreudvikle kongruente brands, dvs. brands, hvor virksomhed, medarbejdere, produkter og services samt værdier, ånd og kultur har sammenhængskraft i ord og udtryk – på tværs af alle kommunikationskanaler og øvrige berøringsflader.

Og jeg elsker det! Elsker den værdi, det skaber for mine kunder – og deres kunder. Så ja, det er mit Ikigai, my reason for being: At sætte mit præg på verden ved at gøre den smukkere, mere nærværende og formidle den fint og ubesværet i ord, grafik, billeder og rum.

Se oversigten over de produkter, services og pakker, som Lounge44 kan styrke dit brand med

10 facts om mig

Jeg drikker rigtig meget te – og altid med masser af sukker.

Jeg bor langt ude på landet i ’Skovhytten’ og nyder lange gåture med min store, brune labrador, Anton.

Jeg lider af hæmofobi og trypanofobi (angsten for blod, kanyler osv.)

Yoga og meditation gør min krop og sjæl godt.

Jeg elsker at lytte til Scarlet Pleasure, TV-2, Amy Winehouse og Billie Holiday.

Jeg læser 40+ bøger om året – fra faglitteratur og digte til pladderromantik og store klassikere.

Jeg har udgivet tre bøger – og har et par mere på ’tegnebrættet’.

Jeg er vild med Skotland – historien, sproget, kulturen, naturen… Alles!

Jeg har taget helikoptercertifikat og må sejle speedbåd.

Min yndlingsfilm er “Gladiator” – og yndlingsserierne er bl.a. Downton Abbey, Peaky Blinders og Vikings.

Historien bag…

Cand. Mag., Redaktør, Kommunikationschef

Jeg er oprindeligt uddannet cand.mag. i Dansk og Fransk og har siden da taget en lang række kurser inden for PR, marketing, virksomhedskommunikation og generel kommunikation. Desuden er jeg uddannet projektleder.

Mit første job var som skribent på en internetavis, mit næste som redaktør. Siden fulgte en ansættelse som Marketing & Communications Manager i en international luftfartsvirksomhed i knapt 6 år – et job, der gav mig et stort indblik i en virksomheds mange kommunikative aspekter lige fra strategi og planlægning til eventstyring, koordinering, design og tekstforfatning – både i relation til intern og ekstern kommunikation. Desuden har jeg for en kortere bemærkning været kontaktchef på et reklamebureau.

Ekstern lektor og censor

Fra 2009-17, dvs. i 8 år, var jeg ekstern lektor ved Aarhus Universitet. Her underviste jeg på uddannelsen International Virksomhedskommunikation (IVK) i fag som Intern Kommunikation, Organisationskultur, Personlig Kommunikation og Tekst- & billedanalyse.

Siden marts 2014 har jeg desuden været beskikket som censor inden for området Erhvervskommunikation og -sprog af Ministeriet for Uddannelse og Forskning og fungerer således som censor ved alle universiteter i Danmark med uddannelser i erhvervssprog og -kommunikation, dvs. Copenhagen Business School, Syddansk Universitet, Aarhus Universitet og Aalborg Universitet. Jeg er stadig aktiv censor!

I en årrække har jeg desuden undervist i virksomhedskommunikation på International Business College i Kolding.

Lounge44

Jeg starter selvstændigt kommunikationsbureau i 2009.

Bogudgivelser

I januar 2010 fik jeg udgivet min første bog “Balance i livet” (Forlaget 94) og i december 2010 kom min digtsamling “I myggenes himmerige” på gaden. I 2012 kunne jeg føje bogen “Mit Sverige” til listen over udgivelser. Jeg er desuden en flittig kronikør og artikelskriver inden for kommunikative emner.