Det skrevne ord og de lækre tekster
Det skrevne ord har fascineret mig, siden jeg var barn. Altid har jeg skrevet historier, dagbog og arbejdet med skriveprojekter ved siden af mit øvrige virke – uanset om det var at gå i skole, på universitetet eller på arbejde.
På et tidspunkt blev det naturligt at gøre det til omdrejningspunktet i mit professionelle liv; først i mit job som skribent og siden redaktør på en kommerciel, odenseansk byportal, siden som kommunikations- og marketingchef i en luftfartsvirksomhed – og fra 2009 i min egen kommunikationsvirksomhed. Ordet, teksterne, formuleringerne, fortællingerne, portrætterne, reportagerne, pressemeddelelserne, webteksterne, SoMe-contenten og alt det andet, som i dag er det ene ’ben’ af mit professionelle virke.
Æstetikken og det visuelle univers
Det andet ’ben’ er det visuelle. I hele mit liv har jeg tegnet, klippet billeder ud af magasiner, være flittig gæst på kunst- og designmuseer over hele verden, indrettet dukkehuse og virkelige huse 1:1 og generelt interesseret mig for ’det æstetiske’.
Gennem årene har jeg sideløbende tillært mig grafiske kompetencer, så jeg nu igennem mange år har kunnet udarbejde alt fra designmanualer og visuelle identiteter til grafiske trykfiler af stort set enhver art for mine kunder. Som nyeste skud på stammen tilbyder jeg også visuelt løft af virksomheders fysiske faciliteter samt private boliger.
Mit ikigai – my reason for being
Og tingene hænger sammen. Arbejder man med branding, er det svært at skille ord og udtryk. Gennem de sidste 20 år har jeg således gjort det til mit speciale at levere løsninger for mine kunder, hvor netop dét er essensen: At skabe og videreudvikle kongruente brands, dvs. brands, hvor virksomhed, medarbejdere, produkter og services samt værdier, ånd og kultur har sammenhængskraft i ord og udtryk – på tværs af alle kommunikationskanaler og øvrige berøringsflader.
Og jeg elsker det! Elsker den værdi, det skaber for mine kunder – og deres kunder. Så ja, det er mit Ikigai, my reason for being: At sætte mit præg på verden ved at gøre den smukkere, mere nærværende og formidle den fint og ubesværet i ord, grafik, billeder og rum.