Kompetencer
Kommunikation, PR og markedsføring for små og mellemstore virksomheder
Lounge44 hjælper små og mellemstore virksomheder med alle typer opgaver inden for kommunikation, PR og markedsføring.
Fx kommunikationsstrategi og -planlægning, content til websites, sociale medier, interne og eksterne nyhedsbreve, e-magasiner, annoncer, foldere, visitkort, pressemeddelelser, salgsbreve, koordinering af influencer marketing, grafisk arbejde – og meget mere…
Jeg har 20 års praktisk erfaring med faget, heraf har jeg været selvstændig siden 2009 – og arbejdet inden for brancher som bl.a. luftfart, rejser, transport, sejlsport, bolig og livsstil.
Og så har jeg i 8 år undervist i virksomhedskommunikation på Aarhus Universitet og har siden 2014 været censor på landets universiteter inden for virksomhedskommunikation.
NB! Jeg har et stærkt netværk af samarbejdspartnere inden for bl.a. oversættelse, webudvikling, SEO, foto m.v., som jeg kan trække på efter behov.
- Kommunikationsstrategi
- Kommunikationsplan
- Situationsanalyse og -rapport (intern kommunikation, PR, ekstern kommunikation)
- Spørgeskemaundersøgelse, fx til kunder eller medarbejdere
- Intern kommunikation (strategi, planlægning, internt nyhedsbrev, intranet, personaleblad, møder, MUS, organisationskultur)
- Content-strategi og -plan samt produktion af content til alle platforme
- Tekstforfatning (brochurer, web, invitationer, breve, nyhedsbreve, annoncer, præsentationer osv.)
- Websites, primært opdatering, udvikling, briefings, content
- E-nyhedsbreve og trykte nyhedsbreve
- E-magasiner
- PR (presselister og pressemeddelelser)
- Korrekturlæsning
- Grafisk arbejde (fx opsætning af foldere, profilmateriale, visitkort, invitationer, takkekort, postkort, julekort, plakater, billboards, roll-ups, bannere, skilte, nyhedsbreve, annoncer, præsentationer m.m.)
- Bestilling af merchandise
- Firmaidentitet og designmanual
- Sociale medier: Facebook, LinkedIn, Instagram og Pinterest (rådgivning, administrator, strategi, planlægning, contentplan, content, osv.):
- Influencer marketing (rådgivning, koordinering, planlægning osv.)
- Blogs (ghostwriting, rådgivning, koncept, strategi, planlægning osv.)
- Firmalitteratur (corporate literature), fx bogen om dit firma, jubilæum, produkt, gods m.v. – til brug i intern og ekstern branding
- Jobopslag og stillingsbeskrivelser
- Projektledelse og koordinering
- Personlig branding – fx af ny leder, afdelingschef eller medarbejder (interne og eksterne medier + PR; strategi, plan og eksekvering)
- Personlig kommunikation – hvordan tager du dig ud, når du er ‘på’? Har du brug for redskaber til at optræde og formulere dig bedre, så dit budskab går klart igennem? Analyse af din optræden + opdatering af din kunnen og bevidsthed, så du fremstår sikker, kompetent og sympatisk
- Kurser om enmer inden for virksomhedskommunikation, fx strategisk kommunikation, intern kommunikation, personlig kommunikation, Generation Y og influencer marketing, content og storytelling, MUS-samtaler, Facebook, Instagram, Pinterest, pressemeddelelser – og meget andet…