25. oktober 2016

Om billeder og signaturbilleder

Som mediebilledet ser ud i dag, ved vi allesammen godt, at det er afgørende, at vi – ud over at tænke i ord – i den grad også tænker i billeder. Billeder fanger typisk øjet hurtigere end ord og er hurtige til at formidle stemning, stil og tone.

Køb lækre billeder, gå ombord i de fotobiblioteker, jeres virksomhed har adgang til, og tag billeder selv. Der skal hele tiden bruges billeder. Nogle gange et det vigtigt, at billedet er smukt, superskarpt og perfekt komponeret. Andre gange er det vigtigt, at billedet bare er der… 

Mit budskab er kort og godt: Sørg for at have en god billeddatabase til brug i jeres (interne og) eksterne kommunikation – herunder minimum en håndfund billeder, som liiiige er jer i stil og tone ( = de billeder, som jeg kalder ‘signaturbilleder’). Det er billeder, der på en eller anden måde indfanger essensen af jeres brand i et specielt udtryk – fx i kombi med jeres logo – og som efterhånden bliver en del af jeres visuelle DNA.

Fik du også læst