For nylig stod jeg inde i Magasin og kiggede på hudplejeprodukter. Jeg er lidt af et vanedyr, så jeg var i gang med at se på produkter fra det mærke, jeg plejer at bruge – da en ung pige kom hen og spurgte, om hun kunne hjælpe. Vi talte lidt frem og tilbage om sagerne, og jeg kunne mellem linjerne forstå, at hun var ansat af Chanel, ved hvis produkter vi imidlertid ikke stod. Vi talte videre om hud og alder og alt det, som damer nogle gange finder meget interessant, når de har set sig i spejlet og følt, de så lidt trætte ud. Og da pigen så (her på en kold vinterdag, hvor lyset var dumt, og linjerne i ansigtet ekstra tydelige) sagde, at jeg jo skulle bruge produkter til 30+ år, mens jeg (af gode grunde) insisterede på 40+, så var pigen allerede i fuld gang med at forføre mig ved højlys dag.
Hun fik mig langsomt ført over mod Chanel-produkterne, hvor hun fik introduceret mig til et produkt, jeg faktisk godt havde læst om i et dameblad, nemlig det, der hedder Blue Serum. Jeg kunne ikke huske, hvad det skulle gøre godt for – blot at produktet af en eller anden grund havde tiltalt mig, da jeg læste om det. Anyways. Pigen gik i gang med at fortælle om det her fantastiske produkt, der består af antioxidantholdige ingredienser fra verdens såkaldte blå zoner, som er områder i verden, hvor folk lever længere og bedre end i resten af verden. Ingredienserne er således bl.a. grøn kaffe fra Costa Rica, olivenolie fra Sardinien og lentisk fra Grækenland. Altsammen stoffer, der gør den her fantastiske serum til et produkt, der dybest set kan gøre noget helt særligt for din hud…
Storytelling eller (salgs-)flirteri ved højlys dag…? You tell me…. Og når du når frem til en afgørelse, om hvorvidt det er det ene eller det andet, så overvej lige, hvad forskellen reelt er…? Hmmm….
Behøver jeg at fortælle, at den famøse serum står ude i mit skab i badeværelset? (… og at den faktisk ER helt fantastisk og varmt kan anbefales!).
/mlp
(Foto: Chanel)