I sidste uge var jeg så heldig at deltage på Clever Content-konferencen i DGI-byen i København – en hel dag udelukkende med ekstremt spændende og forskelligartede foredrag om… ja… content, der er en stor del af den “valuta”, jeg handler med i min virksomhed hver eneste dag.
På konferencen, der er en årligt tilbagevendende begivenhed, arrangeret i et samarbejde mellem Brand Movers og Dansk Markedsføring, kunne Brand Movers’ CEO, Jesper Laursen, der bød velkommen og stod for dagens første indlæg, bl.a. fortælle om tåkrummende statistik.
Her kommer et par tal fra den rapport, Brand Movers har udarbejdet på baggrund af en undersøgelse med besvarelser fra 480 respondenter:
Kun 23 % af virksomhederne i undersøgelsen har i 2018 en nedskrevet content marketing strategi
Det er en interessant statistik – særligt fordi virksomhedernes budgetter i relation til content marketing generelt er kraftigt stigende, ikke mindst inden for videoproduktion.
Hvad siger du…? Kan du og din virksomhed, hånden på hjertet, sige ja til, at I har en nedskrevet content-strategi…?
Hvis ikke – så giv endelig lyd, hvis I har brug for lidt konsulenthjælp…
Det vil glæde mig at hjælpe jer godt i gang med det!
/mlp