21. april 2017

Gør plads til eventyr og store tanker

Der er ikke noget mere træls end at få forklaret en vittighed… Momentet og timingen er jo det, der gør en joke sjov. Og bliver alt tygget igennem, er magien ligesom forsvundet…

Sådan er det også med for eksempel budskaber og payoffs i kommunikationsmateriale, filmslutninger osv.

I relation til kommunikationsmaterialerne i din virksomhed er det således væsentligt at tænke over, om sætninger og ord kan spares væk, så du derved kan bevare lidt af magien og mystikken i dit materiale.

Det kan nemlig virke kedeligt og ligefrem provokerende på en modtager, hvis alt bliver skåret ud i pap. For ‘tror du virkelig, at jeg er så dum, at jeg skal have det forklaret…???’.

Der er naturligvis masser af situationer, hvor alt SKAL skæres ud i pap, så budskaberne når bedst muligt frem til modtageren. Men drejer det sig om fx om et ordspil i et tv-spot, en annonce eller en overskrift – så overvej, hvordan du bedst kan bevare magien og spændingen, hvis det giver mening i sammenhængen.

Det vil nemlig typisk få din modtager til at blive hængende, til at trække på smilebåndet, til at tænke mere over det, du skrev – og så videre…

God skrivelyst 

/mlp

Fik du også læst