Udfordringer med det interne kommunikationsflow og trivslen blandt medarbejderne? Og kan kunderne mærke det?
Inden for virksomhedskommunikation siger man ofte, at intern kommunikation er lig med ekstern kommunikation. Udtrykket skal forstås således, at det, der foregår internt i en virksomhed også vil blive synligt udadtil. Oplever man derfor interne udfordringer med alt fra kommunikationsflowet, informationsniveauet, atmosfæren og organisationskulturen, så vil det ret sikkert også komme til udtryk over for kunderne, gæsterne, klienterne osv. Og dét kan skade dit brand.
Du behøver blot at tænke på en dårlig oplevelse med en kunderservicemedarbejder, du selv har haft i røret, da du havde brug for hjælp – så ved du ret sikkert, hvad jeg mener. Er der ikke styr på virksomhedens identitet, information, kommunikation og kultur indadtil, så vil det ret sikkert skade dig udadtil.
For et dårligt image koster kunder og dermed indtjening.
Jeg skræddersyr forløbet til jeres virksomhed – her kan du se et eksempel på projektelementer og pris:
Jeg har over 20 års erfaring med virksomhedskommunikation. Både som udøvende kommunikatør og som ekstern lektor på Aarhus Universitet, hvor jeg i over 7 år har undervist i bl.a. Intern Kommunikation og Organisationskultur.
5 spørgsmål til dig:
Kan du svare ‘ja’ til et eller flere af spørgsmålene?
Så er du og din virksomhed givetvis klar til at få ekstern hjælp til et projekt, der kan hjælpe jer med at forbedre jeres kommunikationsflow og styrke jeres organisationskultur.
Jeres udbytte af projektet:
Skal vi gøre noget ved det?
Med afsæt i mine 20 års erfaring med branding, kommunikation og markedsføring, heraf ca. 7 år som ekstern lektor på Aarhus Universitet, hvor jeg underviste i Intern Kommunikation og Organisationskultur, får du god og kompetent rådgivning til at optimere jeres kommunikationsflow og kultur indadtil, så I både sikrer glade og tilfredse medarbejdere – og kunder der oplever jer som et brand og nogle mennesker, de gerne vil handle med.